Üdvözöljük iskolánk weboldalán

Fúvós tanszak

Furulya

Tanár: Krotos Zsuzsa

A furulyatanítás általános céljai, feladatai, hogy a tanuló megismerje (életkorának megfelelő szinten) a furulya lehetőségeit, saját irodalmát és a furulyán is játszható egyéb művek minél szélesebb körét, a hangszer történetét, akusztikai sajátosságait, a furulyairodalom legkiemelkedőbb alkotó- és előadóművészeit, a furulyacsalád egyéb tagjait és a rokon hangszereket. A növendék technikai képzését szolgáló skálákat, etűdöket – az örömteli hangszertanulás érdekében – ellensúlyozza megfelelő mennyiségű, zenei élményt nyújtó előadási darab, kamaramű. Törekszünk arra, hogy technikai képzés ne váljon öncélúvá, egyensúlyt kívánunk fenntartani a tanuló technikai és zenei fejlődése között.

 

    

 

Fuvola tanszak

Tanár: Herczegh Mária fuvolaművész-tanár, szakértő, szaktanácsadó

A fuvola tanszakon már az általános iskola 3-4. osztályától tanulhatnak a növendékek - a fizikai adottságokat figyelembe véve - akár fife-n is /japán műanyag kisfuvola/.Saját hangszeren kezdik a tanulást, állandó elméleti-gyakorlati módszerekkel fejlesztve tudásukat. Kezdettől fogva a tanszak meghatározó feladata a játékosság mellett az igényesség, a szép, kifejező fuvolahang, a helyes légzés kialakítása. Fokozatosan tanulják a hangszer könnyed kezelését, annak tudatos és elemző gyakorlását, a zenei korszakok stílusjegyeit, a különböző artikulációkat, díszítési módokat.

Az iskolai koncerteken kívül több hangversenyen is bemutatkozhatnak szóló, illetve kamarazenei produkciókkal.

Országos nyári zenei táborban is sok lehetőség kínálkozik a közös zenélésre, szereplésre, baráti együttlétre.

A fuvolatanítás általános céljai, feladatai:
–   a helyes légzés kialakítása,
–   a kifejező fuvolahang elsajátíttatása,
–   a kéz-, test-, fej-, hangszertartás lazaságának tudatosítása,
–   a megismert mozgásmechanizmusok automatikussá tétele,
–   a biztonságos hangszerkezelés kialakítása,
–   a belső hallás fejlesztése,
–   a ritmus alapérzetének biztonságos alkalmazása,
–   rendszerezett zenei ismeretek átadása.

Ismertesse meg a tanulókkal
–   a fuvola történetét,
–   a fuvola társhangszereit (fafúvós hangszercsalád),
–   a hangszer irodalmát,
–   a jelentősebb alkotó- és előadóművészek munkásságát.

Tudatosítsa
–   a helyes légzéstechnikára épülő ideális befúvási mód (ansatz) együttes használatát,
–   a hangminőség, dinamika és intonáció összefüggéseit,
–   a hangszer könnyed kezelését, a laza mozgásérzetek kialakítását,
–   a fuvola hangképzésének fizikai törvényszerűségeit,
–   a rendszeres és helyes gyakorlási módszer alapelveit,
–   a kottahű játék – mint legfontosabb alapelv – pontos betartását.

Fejlessze a tanuló zenei képességeit
–   hangszeres technikáját,
–   improvizációs tevékenységét (kreativitását),
–   lapról játszási készségét,
–   zenei memóriát.

Ösztönözze a tanulót
–   a lapról olvasási készség folyamatos, aktív művelésére.

 

     

 

Klarinét

Tanár: Gordon Teodóra Márta klarinéttanár

A klarinét tanszakon már az általános iskola 3-4. osztályától kezdhetik meg tanulmányaikat a növendékek – a fizikai adottságokat figyelembe véve.
Saját hangszeren (,,B” klarinéton) kezdik a tanulást, állandó elméleti-gyakorlati módszerekkel fejlesztve tudásukat.
A kezdetektől fogva meghatározó feladat a játékosság mellett az igényesség, a szép kifejező klarinéthang és a helyes légzés kialakítása.
Fokozatosan tanulják a hangszer könnyed kezelését, annak tudatos és elemző gyakorlását, a zenei korszakok stílusjegyeit.
A klasszikus zenei alapok elsajátítása mellett, szinte az első óráktól közös muzsikálás is kialakul a gyerek-tanár és a gyerekek között.
Az iskolai koncerteken kívül több hangversenyen és zenei versenyen bemutatkozhatnak szóló, illetve kamarazenei produkciókkal.

Országos nyári zenei táborban is sok lehetőség kínálkozik a közös zenélésre, szereplésre.

A klarinéttanítás általános célja, feladatai
–   a helyes légzés kialakítása,
–   a kifejező klarinéthang elsajátíttatása,
–   a kéz-, test-, fej-, hangszertartás lazaságának tudatosítása,
–   a megismert mozgásmechanizmusok automatikussá tétele,
–   a biztonságos hangszerkezelés kialakítása,
–   a belső hallás fejlesztése,
–   a ritmus alapérzetének biztonságos alkalmazása,
–   rendszerezett zenei ismeretek átadása.

Ismertesse meg a tanulókkal
–   a klarinét történetét,
–   a klarinét társhangszereit (fafúvós hangszercsalád),
–   a hangszer irodalmát,
–   a jelentősebb alkotó- és előadóművészek munkásságát.

Tudatosítsa
–   a helyes légzéstechnikára épülő ideális befúvási mód (ansatz) együttes használatát,
–   a hangminőség, dinamika és intonáció összefüggéseit,
–   a hangszer könnyed kezelését, a laza mozgásérzetek kialakítását,
–   a klarinét hangképzésének fizikai törvényszerűségeit,
–   a rendszeres és helyes gyakorlási módszer alapelveit,
–   a kottahű játék – mint legfontosabb alapelv – pontos betartását.

Fejlessze a tanuló zenei képességeit
–   hangszeres technikáját,
–   improvizációs tevékenységét (kreativitását),
–   lapról játszási készségét.

Ösztönözze a tanulót
–   a lapról olvasási készség folyamatos, aktív művelésére.

 

    

 

Videók