A furulyatanítás általános céljai, feladatai, hogy a tanuló megismerje (életkorának megfelelő szinten) a furulya lehetőségeit, saját irodalmát és a furulyán is játszható egyéb művek minél szélesebb körét, a hangszer történetét, akusztikai sajátosságait, a furulyairodalom legkiemelkedőbb alkotó- és előadóművészeit, a furulyacsalád egyéb tagjait és a rokon hangszereket. A növendék technikai képzését szolgáló skálákat, etűdöket – az örömteli hangszertanulás érdekében – ellensúlyozza megfelelő mennyiségű, zenei élményt nyújtó előadási darab, kamaramű. Törekszünk arra, hogy technikai képzés ne váljon öncélúvá, egyensúlyt kívánunk fenntartani a tanuló technikai és zenei fejlődése között.
A fuvola tanszakon már az általános iskola 3-4. osztályától tanulhatnak a növendékek - a fizikai adottságokat figyelembe véve - akár fife-n is /japán műanyag kisfuvola/.Saját hangszeren kezdik a tanulást, állandó elméleti-gyakorlati módszerekkel fejlesztve tudásukat. Kezdettől fogva a tanszak meghatározó feladata a játékosság mellett az igényesség, a szép, kifejező fuvolahang, a helyes légzés kialakítása. Fokozatosan tanulják a hangszer könnyed kezelését, annak tudatos és elemző gyakorlását, a zenei korszakok stílusjegyeit, a különböző artikulációkat, díszítési módokat.
Az iskolai koncerteken kívül több hangversenyen is bemutatkozhatnak szóló, illetve kamarazenei produkciókkal.
Országos nyári zenei táborban is sok lehetőség kínálkozik a közös zenélésre, szereplésre, baráti együttlétre.
A fuvolatanítás általános céljai, feladatai:
– a helyes légzés kialakítása,
– a kifejező fuvolahang elsajátíttatása,
– a kéz-, test-, fej-, hangszertartás lazaságának tudatosítása,
– a megismert mozgásmechanizmusok automatikussá tétele,
– a biztonságos hangszerkezelés kialakítása,
– a belső hallás fejlesztése,
– a ritmus alapérzetének biztonságos alkalmazása,
– rendszerezett zenei ismeretek átadása.
Ismertesse meg a tanulókkal
– a fuvola történetét,
– a fuvola társhangszereit (fafúvós hangszercsalád),
– a hangszer irodalmát,
– a jelentősebb alkotó- és előadóművészek munkásságát.
Tudatosítsa
– a helyes légzéstechnikára épülő ideális befúvási mód (ansatz) együttes használatát,
– a hangminőség, dinamika és intonáció összefüggéseit,
– a hangszer könnyed kezelését, a laza mozgásérzetek kialakítását,
– a fuvola hangképzésének fizikai törvényszerűségeit,
– a rendszeres és helyes gyakorlási módszer alapelveit,
– a kottahű játék – mint legfontosabb alapelv – pontos betartását.
Fejlessze a tanuló zenei képességeit
– hangszeres technikáját,
– improvizációs tevékenységét (kreativitását),
– lapról játszási készségét,
– zenei memóriát.
Ösztönözze a tanulót
– a lapról olvasási készség folyamatos, aktív művelésére.
A klarinét tanszakon már az általános iskola 3-4. osztályától kezdhetik meg tanulmányaikat a növendékek – a fizikai adottságokat figyelembe véve.
Saját hangszeren (,,B” klarinéton) kezdik a tanulást, állandó elméleti-gyakorlati módszerekkel fejlesztve tudásukat.
A kezdetektől fogva meghatározó feladat a játékosság mellett az igényesség, a szép kifejező klarinéthang és a helyes légzés kialakítása.
Fokozatosan tanulják a hangszer könnyed kezelését, annak tudatos és elemző gyakorlását, a zenei korszakok stílusjegyeit.
A klasszikus zenei alapok elsajátítása mellett, szinte az első óráktól közös muzsikálás is kialakul a gyerek-tanár és a gyerekek között.
Az iskolai koncerteken kívül több hangversenyen és zenei versenyen bemutatkozhatnak szóló, illetve kamarazenei produkciókkal.
Országos nyári zenei táborban is sok lehetőség kínálkozik a közös zenélésre, szereplésre.
A klarinéttanítás általános célja, feladatai
– a helyes légzés kialakítása,
– a kifejező klarinéthang elsajátíttatása,
– a kéz-, test-, fej-, hangszertartás lazaságának tudatosítása,
– a megismert mozgásmechanizmusok automatikussá tétele,
– a biztonságos hangszerkezelés kialakítása,
– a belső hallás fejlesztése,
– a ritmus alapérzetének biztonságos alkalmazása,
– rendszerezett zenei ismeretek átadása.
Ismertesse meg a tanulókkal
– a klarinét történetét,
– a klarinét társhangszereit (fafúvós hangszercsalád),
– a hangszer irodalmát,
– a jelentősebb alkotó- és előadóművészek munkásságát.
Tudatosítsa
– a helyes légzéstechnikára épülő ideális befúvási mód (ansatz) együttes használatát,
– a hangminőség, dinamika és intonáció összefüggéseit,
– a hangszer könnyed kezelését, a laza mozgásérzetek kialakítását,
– a klarinét hangképzésének fizikai törvényszerűségeit,
– a rendszeres és helyes gyakorlási módszer alapelveit,
– a kottahű játék – mint legfontosabb alapelv – pontos betartását.
Fejlessze a tanuló zenei képességeit
– hangszeres technikáját,
– improvizációs tevékenységét (kreativitását),
– lapról játszási készségét.
Ösztönözze a tanulót
– a lapról olvasási készség folyamatos, aktív művelésére.