- Iskolánkról
- Munkatársak - Általános iskola
ISKOLAVEZETÉS
![]() |
Ribáné Horváth Enikő |
|||
igazgató magyar-történelem, magyar nyelv és irodalom szakos mesterpedagógus, tehetségfejlesztő szakértő, intézményfejlesztési szaktanácsadó |
||||
„Jót s jól! Ebben áll a nagy titok.” (Kazinczy F.) A jó iskola élményeket és szeretetkapcsolatokat kínál; ébreszti a kíváncsiságot és a kreativitást; közösen alkotott keretrendszerben teret ad az együttműködésnek, a sokszínűségnek és a kezdeményezésnek. Egyszerre növeszt és táplál. Ebben vagyok elhivatott. |
||||
![]() |
Havasi Marianna |
helyettes 6.a | ||
alsós igazgatóhelyettes történelem – orosz szak, közoktatásvezetői szakvizsga |
||||
„Én azt hiszem annál nincs nagyobb öröm, mint valakit megtanítani valamire, amit nem tud, és nagyobb jótétemény sem." (Móricz Zsigmond) |
||||
![]() |
Juhar Emőke |
helyettes 7.a | ||
felsős igazgatóhelyettes biológia – technika szak, közoktatásvezetői szakvizsga |
||||
A gyermekeket motivációval, pozitív beállítódásaik figyelembe vételével szükséges bevonni a tanulásba, kíváncsiságukat kielégíteni, ezzel sikerélményhez jutnak. Fontosnak tartom a pozitív légkör megteremtését, kreativitás fejlesztését, bátorítást, empatikus megértést, jókedvet, szereteten alapuló együttműködést. „Az a gyerek, akinek ébren tartják a kíváncsiságát, nem fog elkallódni.” (Exupery) |
||||
![]() |
Topa Zoltánné |
|||
művészeti igazgatóhelyettes gitár, kamarazene, zenekar |
||||
„A benned élő lélek-zene, Magadra téged sose hagy.” (Jakab Ibolya Shanti) |
ÁLTALÁNOS ISKOLA
![]() |
Alföldi Zsófia |
napközi 4.b | ||
tanító, napközi |
||||
Bán Boglárka Honóra |
||||
erkölcstan, tanulószoba |
||||
„Az nagy szó, ha egy gyereket nevel valaki. A gyerek elkezdi figyelni azt a felnőttet, apróra szétszedni a jellemét, próbára tesz, mennyire lehet neki hinni, bízhatik-e benne, igaz ember-e vajon? S ha olyan, amilyennek remélte, egyszeriben úgy érzi, megtalált valakit, akit már régen keresett." (Szabó Magda) |
||||
![]() |
Bátki Mihály |
7.a | ||
matematika, számítástechnika |
||||
Célom a matematika és informatika tantárgy tanításán keresztül a gondolkodás igényének kialakítása, nyugodt, megértő, együttműködő légkör megteremtése, amely hozzásegít a sikeres problémamegoldás érzésének átéléséhez, és olyan ismeretek, eljárások, technikák átadása, amelyek felhasználhatóak a hétköznapi élet kihívásainak megoldásában. |
||||
![]() |
Bodó Laura |
|||
angol nyelv |
||||
„Az oktatás nem arról szól, hogy megtöltünk egy csöbröt, hanem hogy meggyújtunk egy tüzet." |
||||
Bozi Áron |
||||
testnevelés |
||||
„Elég realista vagyok ahhoz, hogy tudjam, nem érhetek el minden diákot. De elég optimista vagyok ahhoz, hogy minden reggel rászánjam magam, és megpróbáljam.” (Preston Morgan) |
||||
![]() |
Cravero Edina |
5.b | ||
angol nyelv, testnevelés |
||||
Kell egy csapat. 20 éve tanítok a Mókusban. Testnevelőként és angolórákon, kiránduláson és táborozás közben, farsangi előadást vagy akadályversenyt szervezve ez a kihívás foglalkoztat. Sok olyan pillanatra van szükség, amikor egyszer csak azt érezzük: egy húron pendülünk. Ezt keresem. Ezt szeretem. Ezért dolgozom. |
||||
Czenki Melinda |
3.a | |||
tanító, napközi, technika |
||||
„Alkossa meg a gyermek a tudást, ne készen kapja! A kész tudás szükségtelenné teszi, hogy végigjárja és megtanulja a tudás megszerzésének útját. Minél többféle utat járhat végig a gyermek, annál valószínűbb, hogy megtalálja, milyen területen, hogyan tud a leghatékonyabb lenni." (Gyarmathy Éva) |
||||
Danicska Rita |
napközi 4.a | |||
tanító, napközi |
||||
„Az egész élet olyan, mint a növény, amely nemcsak azt foglalja magában, amit a szemnek tár oda, hanem rejtett mélységeiben még egy jövő állapotot is hordoz. Aki előtt növény van, mely először levelet hord, nagyon jól tudja, hogy egy idő után a levelet hordó száron virágok és termés lesznek. És a növény rejtekén már most megvannak a csírák ehhez a virágzáshoz és terméshez. Azonban hogyan mondhatná meg bárki is, milyenek lesznek ezek a szervek, aki csak azt akarná kutatni a növényben, amit az jelenleg tár szeme elé. Az képes csak rá, aki a növény lényegével megismerkedett." (Rudolf Steiner) |
||||
![]() |
Doman Zsuzsanna |
napközi 3.b | ||
tanító, napközi, katolikus hitoktatás |
||||
„A gyermekek úgy éreznek ítélnek és cselekednek, miként azt azoknál látják, akiket szeretnek és becsülnek." |
||||
![]() |
Gnandtné Szabó Anikó |
2.a | ||
tanító |
||||
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól." |
||||
![]() |
Havellant Lászlóné (Édes Marianna) |
napközi 1.a | ||
tanító, napközi |
||||
Gyermekkori álmom vált valóra, amikor 1971-ben a pedagógusi pályára léptem. Kezdetben 3-4. osztályos nebulókkal foglalkoztam. 10 évig igazgatóhelyettesként tevékenykedtem. Ebben az időszakban 5-6. osztályban matematikát oktattam. Ezután 1-2. osztályosokkal szerettettem meg az iskolát. Nyugdíj után is folyamatosan e szép hivatást gyakorlom. |
||||
Horváth Zsófia |
||||
néptánc |
||||
![]() |
Huberné Pötörke Zsuzsanna |
7.b | ||
magyar nyelv és irodalom, német nyelv |
||||
„Szeretet nélkül lehet fát aprítani,
és szeretet nélkül lehet téglákat formálni, |
||||
![]() |
Kohan Éva |
6.a | ||
matematika, számítástechnika |
||||
„A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez. Hogy hisznek benne. Tévedhet és hibázhat. |
||||
Kőszegi-Szabó József |
||||
erkölcstan |
||||
„Tanítás közben az ember maga is tanul" (Seneca) | ||||
Krajcsó Bence |
||||
tanulószoba |
||||
„A hagyományt nem ápolni kell, hisz nem beteg. Nem őrizni kell, mert nem rab. Hagyományaink csak akkor maradhatnak meg, ha megéljük őket!” (Sebő Ferenc) | ||||
![]() |
Kubinyi Éva |
1.b | ||
tanító, matematika |
||||
„Nincs még egy munka, ahol ennyi a kudarc, hiábavaló erőfeszítés, de ilyen sok siker, ennyi ajándék, kellemetlen és kellemes meglepetés éri az embert. |
||||
![]() |
Kulcsár Enikő |
8.a | ||
biológia, földrajz, természetismeret |
||||
Az iskola arra való, hogy megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, és megtalálja a munkát, amit szeret. |
||||
![]() |
Kunfalvi Melinda |
5.a | ||
ének, karének |
||||
„Utóvégre lehet élni zene nélkül is. A sivatagon át is vezet út. De mi, akik azon fáradozunk, hogy minden gyermek kezébe kapja a jó zene kulcsát, s vele a rossz zene elleni talizmánt, azt akarjuk, ne úgy járja végig útját, mintha sivatagon menne át, hanem virágos kerteken.” |
||||
Langer Katalin |
3.b | |||
tanító, angol nyelv |
||||
Ha mindenki egy kicsivel többet ad, mint amennyit kap, akkor boldogabb lesz a világ. | ||||
![]() |
dr. Laudonné Detári Éva |
1.a | ||
tanító, rajz |
||||
Számomra a tanítás hivatás, amit csak odaadással, türelemmel, szeretettel lehet végezni. |
||||
![]() |
Magyar Nikoletta |
4.b | ||
tanító |
||||
Már gyermekkoromban tudtam, hogy pedagógus leszek. 2002-ben végeztem Szekszárdon, a tanítóképző főiskolán. A „Mókus” 2010-től része az életemnek. A munkám a hivatásom, amit szívvel-lélekkel végzek. Nagyon fontosnak tartom a személyes példamutatást. Kreatív, lelkes, sokoldalú, együttműködő, optimista, új dolgokra nyitott, türelmes személyiségnek tartom magam. A „kismókusok” életét számtalan élménnyel igyekszem gazdagítani: rajzpályázatokkal, tánctanulással, meseolvasással, kézműves foglalkozásokkal, közös játékokkal, sportfoglalkozásokkal. Célom, hogy a gyermekek számára minél tartalmasabbá, színesebbé, élvezetesebbé tegyem az együtt töltött időt. |
||||
![]() |
Makovinyi Tibor |
|||
néptánc |
||||
A tánc nem csak szórakozás. Annál jóval több. A kultúránk és a művészetek egyik alapköve. Nekem feladatom a fiataloknak megmutatni és átadni azokat az értékeket, amiket hordoz magában. Jelen van mindennapi életünkben. Ösztönösen és tudatosan. Hatalmas összetartó ereje meghatározza az emberek egymáshoz való viszonyát. Benne minden igen vagy nem, fehér vagy fekete. Egy univerzális nyelv, melyet mindenhol megértenek. Ezekkel az értékekkel szeretném megismertetni az összes növendékem, és minden embert. |
||||
![]() |
Matafán Ibolya |
|||
magyar nyelv és irodalom |
||||
Az irodalom nyelvművészet. Gyerekeink pedig abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy beszélnek és olvasnak ezen a szép magyar nyelven, ami az alapanyaga. Az olvasónak pedig „per definitionem mindig igaza van, még akkor is, amikor nincs igaza." (Esterházy Péter) |
||||
![]() |
Mezeiné Topa Orsolya |
6.b | ||
ének-zene, szolfézs |
||||
„Mindenik embernek a lelkében dal van,” Babits Mihály |
||||
![]() |
Mészáros Emese |
napközi 2.b | ||
tanító, napközi, rajz-és vizuális kultúra |
||||
„A játék jutalmát, örömét maga gerjeszti, nem kell hozzá „eredmény", jutalom."
(Vekerdy Tamás) |
||||
![]() |
Pilinszki-Nagy Katalin |
8.b | ||
fizika – kémia szak, életvitel és kézművesség pedagógus szakvizsga |
||||
A gyermek számára éltető erő, ha szerető elfogadással, türelmes megértéssel, hozzáértő támogatással segítjük, hogy megtalálja azt a kincset, ami benne rejlik. |
||||
![]() |
Racsmány Szilvia |
2.b | ||
tanító |
||||
„Csak a jó minőségű tanár lehet mesterré, csak az a tanár, aki maga is élvezi, amit csinál, akinek a számára a tanítás, az együttlét a gyerekekkel, a világra való rácsodálkozás élmény és öröm. Aki nem a biztos, egyetlen válaszokat tudja, hanem akit a bizonytalan sokféleség csábít állandó továbbkutatásra." |
||||
![]() |
Rajkainé Magyar Katalin |
|||
ének, karének, szolfézs előkészítő |
||||
Első és második osztályban tanítom az éneket. Célom az éneklés megszerettetése, az, hogy az éneklés örömforrássá váljon. A gyerekek minél hamarabb érezzék meg: együtt muzsikálni jó. Hiszek a zene személyiségformáló erejében, és tudom, hogy a zenei neveléssel értékeket közvetítünk a gyerekek számára. A kóruséneklést igyekszem élménnyé és örömforrássá tenni mindenki számára. |
||||
Regős Lívia |
napközi 1.b | |||
napközi |
||||
„A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez. Hogy hisznek benne. Tévedhet és hibázhat. Nem kell tökéletesnek lennie. A világ sem az." |
||||
Stark Gábor |
||||
rajz |
||||
„A szépség mindenütt ott van. Nem rajta múlik, hogy nem tudjuk meglátni.” (Auguste Rodin) | ||||
![]() |
Tircs Anna |
napközi 1.a | ||
tanító, napközi |
||||
![]() |
Tornyay Magdolna |
|||
magyar nyelv és irodalom, történelem, honismeret |
||||
„Fakó minden teória, s a lét aranyló fája zöld." |
||||
![]() |
Tóth Mária |
4.a | ||
tanító |
||||
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogyan érezték magukat szavaidtól." (Carl William Buehner) |
||||
Vargáné Wágner Margit |
napközi 3.a | |||
tanító |
||||
|
||||
![]() |
Végh Natalja |
helyettes 7.b | ||
angol nyelv |
||||
„A Föld jövője itt ül ma az osztályomban." |