- Iskolánkról
- Munkatársak - Művészeti tagozat
MŰVÉSZETI ISKOLA
![]() |
Ambrus Szabolcs Pál |
|||
trombita |
||||
A zene és a zenetanulás hatalmas érték, szebbé és jobbá teszi életünket, ezért minden alkalmat megragadok arra, hogy eljuttassam ezt a kincset a gyermekeknek. |
||||
![]() |
Ayele Fanni |
|||
fuvola |
||||
„Lehet élni zene nélkül is. A sivatagon át is vezet út. De mi […] azt akarjuk, hogy az ember ne úgy járja végig élete útját, mintha sivatagon menne át, hanem virágos réteken.” (Kodály Zoltán) A zene megszerettetésében egy tanárnak hatalmas szerep jut: meghatározó, hogy hangszerének kiváló művelője legyen, a tanítás mellett hiteles, élő példává tudjon válni a diákjai szemében. Fontos feladatnak látom, hogy tanulóim szívügyévé tegyem a zenetanulást, tanítsam őket a tehetséggel való együttélésre, a muzsikálás iránti alázatra. Felfedezzék, hogy a zenetanulásban szerzett kitartásuk, a hangszeren elért sikereken túl, más területeken is gyümölcsözően hat. A célom az, hogy a hangszer tanulás során mindenki átélje, hogy a zenélésben az önkifejezés egyedi lehetősége és nagyon sok öröm rejlik. |
||||
![]() |
Borsódy Eszter |
|||
képzőművészet |
||||
2016 ősze óta az iskola képzőművészeti tagozatán vizuális alapismereteket és kerámiát tanítok. Számomra a tanítás az élet szolgálata, nem csak elméletek és módszerek átadása, megtanítása, hanem a gyermekben rejlő egyedi és eredeti vonások megerősítésére épülő és az érző lélek rezzenéseire figyelő pedagógia. Talentum és képzelőerő csak így tud kibomlani és önálló fejlődésnek indulni. Óráimon az alkotó gondolkodás ösvényein járunk ecsettel, ceruzával, szénnel és mintázófával a kézben… |
||||
![]() |
Cserta Ida Cecília |
|||
hegedű |
||||
Én mint muzsikus, hegedűs, pedagógus, életem legfőbb hivatásának tekintem hogy növendékeimet szeretettel, gondossággal és szakmai elhivatottsággal elvezessem ahhoz a kincsekkel teli, kiapadhatatlan varázsládához, amit a zene és hangszeres játék ad egész élete folyamán. |
||||
![]() |
Fülöpné Gila Katalin |
|||
(cselló), zenekar |
||||
A gyermekeknek a zene szeretetét és szép, szinvonalas művelését szeretném megtanitani. Vidáman, sok türelemmel kell ezt a nehéz feladatot megvalósittatni. Az együttmuzsikálás ennek a célnak a legjobb módszere! |
||||
![]() |
Gordon Teodóra |
|||
klarinét, szaxofon, furulya |
||||
2015 óta dolgozom ebben az iskolában, de zeneakadémista korom óta foglalkozom tanítással. A gyerekeket a klarinétozáson és szaxofonozáson kívül igyekszem önállóságra és együttműködésre is tanítani. Erre a zenetanulás kiváló eszköz. Mint aktív zenész, fontosnak tartom a koncerteken való megmérettetést és a növendékeimet is erre biztatom. |
||||
![]() |
Gulyás-Szabó Gergely |
|||
zongora, korrepetíció |
||||
1991-ben születtem Hódmezővásárhelyen. Tanulmányaimat klasszikus zongorázással kezdtem 7 éves koromban. Mellette folyamatosan érdeklődtem a jazz zongora iránt. Tanulmányaimat a szegedi konziban folytattam, majd a győri egyetemen végeztem klasszikus zongora tanár szakon. Budapesten OKJ-s bizonyítványt szereztem jazz-zongorából. Szabadidőmben a magyar népzenével (tangóharmónika) és néptánccal foglalkozom régóta. |
||||
![]() |
Iván Petra |
|||
hárfa |
||||
„Teljes lelki élet zene nélkül nincs.” Kodály Zoltán |
||||
![]() |
Jordán-Szkordilisz Emília Elza |
|||
furulya, oboa |
||||
Ötévesen kezdtem el furulyázni, majd oboára váltottam a gödöllői Frédéric Chopin Zeneiskolában Buka Enikőnél. Emellett a furulyázást Bali Jánosnál folytattam. Ezt követően a Bartók Béla Konzervatóriumban folytattam tanulmányaimat Kemény Jánosnál, majd Kubina Ágnesnél. Felsőfokú tanulmányaimat a Zeneakadémián és a Hochschule für Musik Detmoldban végeztem. Tanáraim voltak: Lencsés Lajos, Csánky Emília, Kiss József, Horváth Béla. Két hazai és öt nemzetközi versenyen első helyezést értem el, ezen kívül két második és egy harmadik helyezést is magaménak tudhatok. A tanítást hivatásnak tekintem, s emellett az aktív zenélést is, több évig voltam a Miskolci Szimfonikus Zenekar szólóoboistája. A tanításban igyekszem külföldön szerzett tudásomat is kamatoztatni, munkálkodom egy saját, egyéni módszertan kialakításán. |
||||
![]() |
Kovács-Sebestény Csilla |
|||
gordonka |
||||
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán végeztem 1999-ben Budapesten gordonkatanár - kamaraművészként, majd a Budapesti Corvinus Egyetem társadalomtudmányi karának nemzetközi kapcsolatok szakán szereztem diplomát, 2007-ben. Jelenleg igazi zajos, nagy családban élek: négy gyermeket nevelünk. Hosszú évekig a versenyszférában dolgoztam, és csaknem 15 éves kitérő után találtam vissza a zenéléshez és a tanításhoz. Öröm számomra , hogy részt vehetek a gyermekek zenei nevelésében, egy olyan csodálatos hangszer segítségével, mint a cselló. Célom, hogy tanítványaimat hozzásegítsem ahhoz, hogy a zene életük végéig elkísérje őket. Teljesen mindegy, hogy aktív módon használják-e az itt megszerzett tudásukat - esetleg hivatásukként választják majd -, vagy egyszerűen csak zeneszerető emberkéket nevelünk belőlük, a lényeg, hogy megmutassuk nekik minél korábban a zenében, zenélésben rejlő erőt, örömforrást. |
||||
![]() |
Madai Zsolt |
|||
ütő |
||||
„A Verő velem van...” A zeneórákon számomra a legfontosabb, hogy a növendék „elfelejtse”, hogy egy iskolában van. Merjen önmaga lenni, és tanuljon meg téveszteni – akár hibázni, hisz anélkül lehetetlen a (hangszeres) fejlődés. A tanításban nagy hangsúlyt fektetek az önálló kompozíciós és improvizációs készség kialakítására, fejlesztésére és műfajtól függetlenül megpróbálom a legfontosabb, irányadó és hasznos gondolatokat-anyagokat átadni a legkorszerűbb formában, maradéktalanul szem előtt tartva a növendék egyéniségét, és céljait. „Nincs rossz hang, az a lényeg, hogy mit játszunk utána.” (Miles Davis) |
||||
![]() |
Melis Márta |
|||
hegedű |
||||
A zene hallgatása az ember lelki fejlődésének egyik legfontosabb része. |
||||
![]() |
Miskolci Józsefné |
|||
zongora |
||||
Hatéves koromban ültem le először a zongorához, s az óta sem tudok elszakadni ettől a hangszertől. A Zeneművészeti Főiskola elvégzése után a csepeli Fasang Árpád Zeneiskolában indultam el a tanári pályán, amelyről a mai napig nem tértem le. A tanítás mellett a művészi ambícióimat is megélhettem, hiszen nem csak itthon, de külföldön is sok alkalommal koncertezhettem. Az egyéni sikerek mellett arra vagyok a legbüszkébb, hogy sok gyereket taníthattam meg zongorázni, a zene szeretetére, és ma is boldog vagyok, ha egy csiszolatlan gyémánttal, zenei tehetséggel találkozom, és foglalkozhatok vele. |
||||
![]() |
Petricenkóné Szentpéteri Gabriella |
|||
zongora |
||||
Ötéves tanár-, majd hároméves művészképző után 1981-ben szereztem zongoraművészi és középfokú kamaraművész-tanári diplomát a budapesti Zeneakadémián. Első munkahelyem is a Zeneakadémia volt, ahol tíz évig egyetemi tanársegédként képeztem a zeneakadémistákat tanárrá. (Elméleti és gyakorlati zongora tanítási módszertan.) Utána feleségként külföldre mentem (Párizs) és tanítottam francia és német nyelven zongorát 18 éven át. Itt többféle európai zongora-tanítási módszerrel is megismerkedtem, amit ma is használok sajátommal vegyítve. 1997-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét, 2001-ben pedig a Magyar Kultúra Lovagja kitüntetést kaptam. 2001 óta tanítok a Mókusban, rendszeresen koncertezem és felnőtt zongoraiskolát is vezetek. Módszerem mindenki számára egy sajátos, személyre szabott tanítást biztosít. |
||||
![]() |
Révész Márk |
|||
furulya |
||||
A zene a lélek nyelve. Abban rejlik az ereje, hogy nyelvtől és hovatartozástól függetlenül tudunk egymáshoz szólni általa. A zenében nincsenek korlátok. | ||||
![]() |
Szabó Mária |
|||
gitár |
||||
Több mint harminc éve vagyok a pályán. A tanári hozzáállásom: egy komplex pozitív érzést adni át, melynek szervesen hozzátartozó része a hangszer szeretete, a zenélés, az egymásra odafigyelés, a zene öröme. Meggyőződésem, elsődlegesen nem az a feladata a zenetanárnak, hogy előadóművészeket neveljen, hanem az a cél, hogy zeneszerető ifjúságot. Fontos célom és feladatom a jövőben is, hogy tovább fejlesszem, bővítsem szakmai tudásomat, állandóan fejlesszem a hangszerismeretemet, pedagógiai képességeimet, nyitott legyek az új ismeretekre, kihívásokra, s elhívatottságommal minél hatékonyabban tudjam mind ezeket alkalmazni a hivatásomban. Arra törekszem, hogy ne csak szóban létezzen az élethossziglan való tanulás, hanem gyakorlatban is megvalósuljon. |
||||
![]() |
Vincze Levente |
|||
gitár |
||||
Törődéssel, játékos és humoros hangvétellel vegyítve leszünk eredményesek. A zene iránti szeretet erősödjön meg növendékeimben. |