![]() |
Ribáné Horváth Enikő |
|||
igazgató magyar-történelem, magyar nyelv és irodalom szakos mesterpedagógus, tehetségfejlesztő szakértő, intézményfejlesztési szaktanácsadó |
||||
„Jót s jól! Ebben áll a nagy titok.” (Kazinczy F.) A jó iskola élményeket és szeretetkapcsolatokat kínál; ébreszti a kíváncsiságot és a kreativitást; közösen alkotott keretrendszerben teret ad az együttműködésnek, a sokszínűségnek és a kezdeményezésnek. Egyszerre növeszt és táplál. Ebben vagyok elhivatott. |
||||
![]() |
Havasi Marianna |
|||
alsós igazgatóhelyettes történelem – orosz szak, közoktatásvezetői szakvizsga, mesterpedagógus |
||||
„Én azt hiszem annál nincs nagyobb öröm, mint valakit megtanítani valamire, amit nem tud, és nagyobb jótétemény sem." (Móricz Zsigmond) |
||||
![]() |
Juhar Emőke |
|||
felsős igazgatóhelyettes biológia – technika szak, közoktatásvezetői szakvizsga |
||||
A gyermekeket motivációval, pozitív beállítódásaik figyelembe vételével szükséges bevonni a tanulásba, kíváncsiságukat kielégíteni, ezzel sikerélményhez jutnak. Fontosnak tartom a pozitív légkör megteremtését, kreativitás fejlesztését, bátorítást, empatikus megértést, jókedvet, szereteten alapuló együttműködést. „Az a gyerek, akinek ébren tartják a kíváncsiságát, nem fog elkallódni.” (Exupery) |
||||
![]() |
Topa Zoltánné |
|||
művészeti igazgatóhelyettes gitár, kamarazene, zenekar |
||||
„A benned élő lélek-zene, Magadra téged sose hagy.” (Jakab Ibolya Shanti) |
![]() |
Alföldy Zsófia |
|||
1.a tanító, 4.b napközi |
||||
![]() |
Bátki Mihály |
osztályfőnök 5.a | ||
matematika, digitális kultúra |
||||
Célom a matematika és informatika tantárgy tanításán keresztül a gondolkodás igényének kialakítása, nyugodt, megértő, együttműködő légkör megteremtése, amely hozzásegít a sikeres problémamegoldás érzésének átéléséhez, és olyan ismeretek, eljárások, technikák átadása, amelyek felhasználhatóak a hétköznapi élet kihívásainak megoldásában. |
||||
![]() |
Bodó Laura |
osztályfőnök 6.b | ||
angol nyelv, földrajz, honismeret |
||||
„Az oktatás nem arról szól, hogy megtöltünk egy csöbröt, hanem hogy meggyújtunk egy tüzet." |
||||
Bozi Áron
|
||||
testnevelés |
||||
Taníts úgy, hogy a felnövekvő generáció jobban megbecsülje a tanárait mint a jelenlegi. Tanítsd meg őket a szeretetre a becsületre és az alázatra. | ||||
![]() |
Brundáné Szalai Marianna |
|||
1.a napközi |
||||
"A tanár minden hét napból ötöt a színpadon tölt, és a világ legnehezebb közönségének kell játszania" (Stephen King) |
||||
![]() |
Cravero Edina |
osztályfőnök 7. | ||
angol nyelv, testnevelés |
||||
Kell egy csapat. 20 éve tanítok a Mókusban. Testnevelőként és angolórákon, kiránduláson és táborozás közben, farsangi előadást vagy akadályversenyt szervezve ez a kihívás foglalkoztat. Sok olyan pillanatra van szükség, amikor egyszer csak azt érezzük: egy húron pendülünk. Ezt keresem. Ezt szeretem. Ezért dolgozom. |
||||
Czenki Melinda |
||||
tanító, napközi |
||||
„Alkossa meg a gyermek a tudást, ne készen kapja! A kész tudás szükségtelenné teszi, hogy végigjárja és megtanulja a tudás megszerzésének útját. Minél többféle utat járhat végig a gyermek, annál valószínűbb, hogy megtalálja, milyen területen, hogyan tud a leghatékonyabb lenni." (Gyarmathy Éva) |
||||
![]() |
Danicska Rita |
osztályfőnök 6.a | ||
magyar nyelv és irodalom, honismeret, tanulószoba 5. évfolyam |
||||
„Az egész élet olyan, mint a növény, amely nemcsak azt foglalja magában, amit a szemnek tár oda, hanem rejtett mélységeiben még egy jövő állapotot is hordoz. Aki előtt növény van, mely először levelet hord, nagyon jól tudja, hogy egy idő után a levelet hordó száron virágok és termés lesznek. És a növény rejtekén már most megvannak a csírák ehhez a virágzáshoz és terméshez. Azonban hogyan mondhatná meg bárki is, milyenek lesznek ezek a szervek, aki csak azt akarná kutatni a növényben, amit az jelenleg tár szeme elé. Az képes csak rá, aki a növény lényegével megismerkedett." (Rudolf Steiner) |
||||
![]() |
Doman Zsuzsanna |
|||
tanító 2.b, 4.b, napközi 2.b, katolikus hitoktatás |
||||
„A gyermekek úgy éreznek ítélnek és cselekednek, miként azt azoknál látják, akiket szeretnek és becsülnek." |
||||
![]() |
Gnandtné Szabó Anikó |
osztályfőnök 4.a | ||
tanító |
||||
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól." |
||||
![]() |
Havellant Lászlóné (Édes Marianna) |
|||
1.b napközi |
||||
Gyermekkori álmom vált valóra, amikor 1971-ben a pedagógusi pályára léptem. Kezdetben 3-4. osztályos nebulókkal foglalkoztam. 10 évig igazgatóhelyettesként tevékenykedtem. Ebben az időszakban 5-6. osztályban matematikát oktattam. Ezután 1-2. osztályosokkal szerettettem meg az iskolát. Nyugdíj után is folyamatosan e szép hivatást gyakorlom. |
||||
Horváth Zsófia |
||||
néptánc |
||||
![]() |
Huberné Pötörke Zsuzsanna |
osztályfőnök 5.b | ||
magyar nyelv és irodalom, német nyelv |
||||
„Szeretet nélkül lehet fát aprítani,
és szeretet nélkül lehet téglákat formálni, |
||||
Kántor Lászlóné
|
||||
biológia |
||||
Király-Szőcs Erika
|
||||
néptánc, vizuális kultúra, technika és életvitel |
||||
A művészeti oktatás számomra egy felhívás közvetítése: láss, hallj, tapasztalj, teremts - ismerd meg magadban az univerzumot és a mindenségben magad. | ||||
![]() |
Kohan Éva |
osztályfőnök 8.a | ||
matematika, digitális kultúra |
||||
„A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez. Hogy hisznek benne. Tévedhet és hibázhat. |
||||
![]() |
Kőszegi-Szabó József |
|||
erkölcstan, tanulószoba 6-7. évfolyam, karének |
||||
„Tanítás közben az ember maga is tanul" (Seneca) | ||||
![]() |
Kubinyi Éva |
osztályfőnök 3.b | ||
tanító 3.a |
||||
„Nincs még egy munka, ahol ennyi a kudarc, hiábavaló erőfeszítés, de ilyen sok siker, ennyi ajándék, kellemetlen és kellemes meglepetés éri az embert. |
||||
![]() |
Kunfalvi Melinda |
osztályfőnök 7. | ||
ének- zene, karvezető |
||||
„Utóvégre lehet élni zene nélkül is. A sivatagon át is vezet út. De mi, akik azon fáradozunk, hogy minden gyermek kezébe kapja a jó zene kulcsát, s vele a rossz zene elleni talizmánt, azt akarjuk, ne úgy járja végig útját, mintha sivatagon menne át, hanem virágos kerteken.” |
||||
Langer Katalin |
osztályfőnök 1.b | |||
tanító, angol nyelv |
||||
Ha mindenki egy kicsivel többet ad, mint amennyit kap, akkor boldogabb lesz a világ. | ||||
![]() |
dr. Laudonné Detári Éva |
osztályfőnök 3.a | ||
3.b tanító, rajz |
||||
Számomra a tanítás hivatás, amit csak odaadással, türelemmel, szeretettel lehet végezni. |
||||
![]() |
Magyar Nikoletta |
osztályfőnök 1.a | ||
1.a napközi, |
||||
Már gyermekkoromban tudtam, hogy pedagógus leszek. 2002-ben végeztem Szekszárdon, a tanítóképző főiskolán. A „Mókus” 2010-től része az életemnek. A munkám a hivatásom, amit szívvel-lélekkel végzek. Nagyon fontosnak tartom a személyes példamutatást. Kreatív, lelkes, sokoldalú, együttműködő, optimista, új dolgokra nyitott, türelmes személyiségnek tartom magam. A „kismókusok” életét számtalan élménnyel igyekszem gazdagítani: rajzpályázatokkal, tánctanulással, meseolvasással, kézműves foglalkozásokkal, közös játékokkal, sportfoglalkozásokkal. Célom, hogy a gyermekek számára minél tartalmasabbá, színesebbé, élvezetesebbé tegyem az együtt töltött időt. |
||||
![]() |
Mezeiné Topa Orsolya |
osztályfőnök 8.b | ||
ének-zene, szolfézs, karének |
||||
„Mindenik embernek a lelkében dal van,” Babits Mihály |
||||
![]() |
Mészáros Emese |
osztályfőnök 2.b | ||
tanító, napközi, Dráma és színház 7. osztály |
||||
„A játék jutalmát, örömét maga gerjeszti, nem kell hozzá „eredmény", jutalom."
(Vekerdy Tamás) |
||||
Pap-Veres Andrea |
||||
ének, karének |
||||
Van-e nagyszerűbb dolog, mint muzsikálni, énekelni, zenélni... s nap mint nap megtapasztalni pedagógusként, ahogy a gyermekek személyisége gazdagodik, képességeik fejlődnek, s közösségeikben szép rendben tudnak együttműködni...? Látni a sok csillogó tekintetet, s dolgozni azon, hogy ez így is maradjon? |
||||
![]() |
Pilinszki-Nagy Katalin |
|||
fizika, kémia, technika és tervezés |
||||
A gyermek számára éltető erő, ha szerető elfogadással, türelmes megértéssel, hozzáértő támogatással segítjük, hogy megtalálja azt a kincset, ami benne rejlik. |
||||
![]() |
Racsmány Szilvia |
osztályfőnök 4.b | ||
tanító |
||||
„Csak a jó minőségű tanár lehet mesterré, csak az a tanár, aki maga is élvezi, amit csinál, akinek a számára a tanítás, az együttlét a gyerekekkel, a világra való rácsodálkozás élmény és öröm. Aki nem a biztos, egyetlen válaszokat tudja, hanem akit a bizonytalan sokféleség csábít állandó továbbkutatásra." |
||||
![]() |
Rajkainé Magyar Katalin |
|||
ének, karének, szolfézs előkészítő |
||||
Első és második osztályban tanítom az éneket. Célom az éneklés megszerettetése, az, hogy az éneklés örömforrássá váljon. A gyerekek minél hamarabb érezzék meg: együtt muzsikálni jó. Hiszek a zene személyiségformáló erejében, és tudom, hogy a zenei neveléssel értékeket közvetítünk a gyerekek számára. A kóruséneklést igyekszem élménnyé és örömforrássá tenni mindenki számára. |
||||
![]() |
Béres Lívia |
|||
3.b napközi, erkölcstan, digitális kultúra |
||||
„A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez. Hogy hisznek benne. Tévedhet és hibázhat. Nem kell tökéletesnek lennie. A világ sem az." |
||||
![]() |
Scharrer András |
|||
testnevelés |
||||
"A mozgáshoz úgy közelíts, ahogy az élethez: lelkesedéssel, örömmel és hálával. Mert a mozgás az élet, az élet pedig mozgás. Mindkettőtől azt kapod, amit beleteszel." (Ron Fletcher) | ||||
![]() |
Sinka Mónika |
|||
2.a napközi, karének |
||||
„Minden gyermeknek joga, hogy az iskola kezébe adja azt a kis kulcsot, amellyel, ha ő is akarja, bejut a zene csodakertjébe, s azzal egész élete értékét megsokszorozza.” (Kodály Zoltán) | ||||
![]() |
Székely Szidónia |
|||
angol |
||||
![]() |
Szilárd Andrásné, Kocsis Ágnes
|
|||
3.a napközi |
||||
“A tanulás nem más, mint annak felfedezése, hogy valami lehetséges.” (Fritz Perls) |
||||
![]() |
Tornyay Magdolna |
|||
magyar nyelv és irodalom, történelem, könyvtár |
||||
„Fakó minden teória, s a lét aranyló fája zöld." |
||||
![]() |
Tóth Mária |
osztályfőnök 2.a | ||
tanító |
||||
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogyan érezték magukat szavaidtól." (Carl William Buehner) |
||||
![]() |
Vargáné Vágner Margit |
|||
4.a napközi |
||||
|