Ayele Fanni |
||||
fuvola |
||||
„Lehet élni zene nélkül is. A sivatagon át is vezet út. De mi […] azt akarjuk, hogy az ember ne úgy járja végig élete útját, mintha sivatagon menne át, hanem virágos réteken.” (Kodály Zoltán) A zene megszerettetésében egy tanárnak hatalmas szerep jut: meghatározó, hogy hangszerének kiváló művelője legyen, a tanítás mellett hiteles, élő példává tudjon válni a diákjai szemében. Fontos feladatnak látom, hogy tanulóim szívügyévé tegyem a zenetanulást, tanítsam őket a tehetséggel való együttélésre, a muzsikálás iránti alázatra. Felfedezzék, hogy a zenetanulásban szerzett kitartásuk, a hangszeren elért sikereken túl, más területeken is gyümölcsözően hat. A célom az, hogy a hangszer tanulás során mindenki átélje, hogy a zenélésben az önkifejezés egyedi lehetősége és nagyon sok öröm rejlik. |
||||
Baczkóné Tari Tina |
||||
zongora |
||||
"...Bármikor ülünk is a zongorához, legyünk mindig frissek és éberek, törekedjünk lelkiismeretes munkára..." /Földes Andor: Zongoristák kézikönyve/
|
||||
Bánki Lénárd |
||||
gitár |
||||
Tizenöt évvel ezelőtt kezdtem el klasszikus gitárt tanítani, majd később elkezdtem ismerkedni a népzenével, blues-zal és a jazz alapjaival. Két fontos dologra rájöttem, egyrészt, a klasszikus gitár remek alap ahhoz, hogy a későbbiekben más stílusok között szabadabban válogassanak a gyerekek. Másrészt, hogy a gyakorolni való muzsika fajtájától, a különféle technikáktól függetlenül a legfontosabb a zene szeretete, a zenei önkifejezés képességének fejlesztése, ennek alapjaként pedig a jó hangulat a gitárórákon. (Tommy Emmanuel) |
||||
Borsódy Eszter |
||||
képzőművészet |
||||
2016 ősze óta az iskola képzőművészeti tagozatán vizuális alapismereteket és kerámiát tanítok. Számomra a tanítás az élet szolgálata, nem csak elméletek és módszerek átadása, megtanítása, hanem a gyermekben rejlő egyedi és eredeti vonások megerősítésére épülő és az érző lélek rezzenéseire figyelő pedagógia. Talentum és képzelőerő csak így tud kibomlani és önálló fejlődésnek indulni. Óráimon az alkotó gondolkodás ösvényein járunk ecsettel, ceruzával, szénnel és mintázófával a kézben… |
||||
Cserta Ida Cecília |
||||
hegedű |
||||
Mint muzsikus, hegedűs, pedagógus, életem legfőbb hivatásának tekintem, hogy növendékeimet szeretettel, gondossággal és szakmai elhivatottsággal elvezessem ahhoz a kincsekkel teli, kiapadhatatlan varázsládához, amit a zene és hangszeres játék ad élete folyamán. |
||||
Dörnyei Szabolcs |
||||
|
||||
"Zene nélkül mit érek én?" Máté Péter |
||||
Farkas Anna |
||||
furulya, oboa |
||||
Oboaművészi- és tanári diplomámat a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen szereztem. Zenészként és pedagógusként, az újításokat keresem. Számtalan zenei stílusban és formációban zenéltem már, a klasszikustól a könnyűzenéig és adom át zenei élményeimet növendékeimnek. Jelenleg a Duna Szimfonikus Zenekar tagja is vagyok. |
||||
Fülöpné Gila Katalin |
||||
gordonka, zenekar |
||||
A gyermekeknek a zene szeretetét és szép, szinvonalas művelését szeretném megtanitani. Vidáman, sok türelemmel kell ezt a nehéz feladatot megvalósittatni. Az együttmuzsikálás ennek a célnak a legjobb módszere! |
||||
Gordon Teodóra |
||||
klarinét, szaxofon, furulya |
||||
2015 óta dolgozom ebben az iskolában, de zeneakadémista korom óta foglalkozom tanítással. A gyerekeket a klarinétozáson és szaxofonozáson kívül igyekszem önállóságra és együttműködésre is tanítani. Erre a zenetanulás kiváló eszköz. Mint aktív zenész, fontosnak tartom a koncerteken való megmérettetést és a növendékeimet is erre biztatom. |
||||
Horváth Zsófia |
||||
néptánc |
||||
Tánccal , mozdulattal, érintéssel kapcsolatot teremteni különleges élmény. A gyerekeknek lételeme a mozgás. Itt a Mókusban ahol az éneklés, a zenetanulás része a mindennapoknak különösen nagy öröm táncot tanítani. |
||||
Király-Szőcs Erika
|
||||
néptánc |
||||
A művészeti oktatás számomra egy felhívás közvetítése: láss, hallj, tapasztalj, teremts - ismerd meg magadban az univerzumot és a mindenségben magad. | ||||
Madai Zsolt |
||||
ütő |
||||
„A Verő velem van...” A zeneórákon számomra a legfontosabb, hogy a növendék „elfelejtse”, hogy egy iskolában van. Merjen önmaga lenni, és tanuljon meg téveszteni – akár hibázni, hisz anélkül lehetetlen a (hangszeres) fejlődés. A tanításban nagy hangsúlyt fektetek az önálló kompozíciós és improvizációs készség kialakítására, fejlesztésére és műfajtól függetlenül megpróbálom a legfontosabb, irányadó és hasznos gondolatokat-anyagokat átadni a legkorszerűbb formában, maradéktalanul szem előtt tartva a növendék egyéniségét, és céljait. „Nincs rossz hang, az a lényeg, hogy mit játszunk utána.” (Miles Davis) |
||||
Melis Márta |
||||
hegedű |
||||
A zene hallgatása az ember lelki fejlődésének egyik legfontosabb része. |
||||
Mezeiné Topa Orsolya |
osztályfőnök 8.b | |||
ének-zene, szolfézs, karének |
||||
„Mindenik embernek a lelkében dal van,” Babits Mihály |
||||
Miskolciné Hajtun Zsuzsanna |
||||
zongora |
||||
Nincs annál nagyobb öröm, amikor sikerül tanítványaimmal megszerettetni a zongorajáték szépségeit. Boldog vagyok, ha egy csiszolatlan gyémánttal, zenei tehetséggel találkozom és több éven keresztül foglalkozhatok vele, kibontatkoztatva a zenei képességeit. |
||||
Veres Andrea Zsuzsanna |
||||
ének, karének |
||||
Van-e nagyszerűbb dolog, mint muzsikálni, énekelni, zenélni... s nap mint nap megtapasztalni pedagógusként, ahogy a gyermekek személyisége gazdagodik, képességeik fejlődnek, s közösségeikben szép rendben tudnak együttműködni...? Látni a sok csillogó tekintetet, s dolgozni azon, hogy ez így is maradjon? |
||||
Petricenkóné Szentpéteri Gabriella |
||||
zongora |
||||
Édesanyám négy éves koromban odavezetett zongorájához. Boldogan tanultam meg zongorázni és örömmel adom át tudásomat tanítványaimnak. Azon emberek közé tartozom, akik egész életükben azt csinálják, amit szeretnek. |
||||
Rajkainé Magyar Katalin |
||||
szolfézs |
||||
Hiszek a zene személyiségformáló erejében,tudom, hogy a zenei neveléssel értékeket közvetítünk a gyerekek számára. | ||||
Révész Márk |
||||
kürt, trombita |
||||
A zene a lélek nyelve. Abban rejlik az ereje, hogy nyelvtől és hovatartozástól függetlenül tudunk egymáshoz szólni általa. A zenében nincsenek korlátok. | ||||
Scholz Erika |
||||
Az én hitvallásom és a megvalósítási célom tanításom során: "A zene a káoszból rendet teremt; a ritmus a széttartót egységbe fogja; a melódia a megszakítottat folytonossá varázsolja; a harmónia az össze nem illőket összeegyezteti." Yehudi Menuhin |
||||
Sinka Mónika |
||||
gitár |
||||
„Minden gyermeknek joga, hogy az iskola kezébe adja azt a kis kulcsot, amellyel, ha ő is akarja, bejut a zene csodakertjébe, s azzal egész élete értékét megsokszorozza.” (Kodály Zoltán) | ||||
Vincze Levente |
||||
gitár |
||||
Törődéssel, játékos és humoros hangvétellel vegyítve leszünk eredményesek. A zene iránti szeretet erősödjön meg növendékeimben. |