Ribáné Horváth Enikő |
||||
igazgató magyar-történelem, magyar nyelv és irodalom szakos mesterpedagógus, tehetségfejlesztő szakértő, intézményfejlesztési szaktanácsadó |
||||
„Jót s jól! Ebben áll a nagy titok.” (Kazinczy F.) A jó iskola élményeket és szeretetkapcsolatokat kínál; ébreszti a kíváncsiságot és a kreativitást; közösen alkotott keretrendszerben teret ad az együttműködésnek, a sokszínűségnek és a kezdeményezésnek. Egyszerre növeszt és táplál. Ebben vagyok elhivatott. |
||||
Juhar Emőke |
||||
felsős igazgatóhelyettes biológia – technika szak, közoktatásvezetői szakvizsga |
||||
A gyermekeket motivációval, pozitív beállítódásaik figyelembe vételével szükséges bevonni a tanulásba, kíváncsiságukat kielégíteni, ezzel sikerélményhez jutnak. Fontosnak tartom a pozitív légkör megteremtését, kreativitás fejlesztését, bátorítást, empatikus megértést, jókedvet, szereteten alapuló együttműködést. „Az a gyerek, akinek ébren tartják a kíváncsiságát, nem fog elkallódni.” (Exupery) |
||||
Győri Beáta
|
||||
alsós igazgatóhelyettes digitális kultúra, drámapedagógia szakvizsga, közoktatási vezető szakvizsga, alsó tagozatos szaktanácsadó, mesterpedagógus |
||||
„A legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak.” (Johann Wolfgang von |
||||
Topa Zoltánné |
||||
művészeti igazgatóhelyettes gitár, kamarazene, zenekar |
||||
„A benned élő lélek-zene, Magadra téged sose hagy.” (Jakab Ibolya Shanti) |
||||
Fodorné Bálint Andrea |
||||
iskolalelkész |
||||
„Egymás terhét hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét.” |
Balogh Annabella |
||||
napközi 1.b, etika 1. évfolyam |
||||
,,Lehet a gyermeket könyvből nevelni, de minden gyermekhez más könyv kell!“ Thomas Gordon. |
||||
Bátki Mihály |
osztályfőnök 6.a | |||
matematika, digitális kultúra |
||||
Célom a matematika és informatika tantárgy tanításán keresztül a gondolkodás igényének kialakítása, nyugodt, megértő, együttműködő légkör megteremtése, amely hozzásegít a sikeres problémamegoldás érzésének átéléséhez, és olyan ismeretek, eljárások, technikák átadása, amelyek felhasználhatóak a hétköznapi élet kihívásainak megoldásában. |
||||
Monostoriné Bodó Laura |
osztályfőnök 7.b | |||
angol nyelv, földrajz |
||||
„Az oktatás nem arról szól, hogy megtöltünk egy csöbröt, hanem hogy meggyújtunk egy tüzet." |
||||
Brundáné Szalai Marianna |
||||
napközi 1.a, 2.a |
||||
"A tanár minden hét napból ötöt a színpadon tölt, és a világ legnehezebb közönségének kell játszania" (Stephen King) |
||||
Cravero Edina |
osztályfőnök 8. | |||
angol nyelv, testnevelés |
||||
Kell egy csapat. 20 éve tanítok a Mókusban. Testnevelőként és angolórákon, kiránduláson és táborozás közben, farsangi előadást vagy akadályversenyt szervezve ez a kihívás foglalkoztat. Sok olyan pillanatra van szükség, amikor egyszer csak azt érezzük: egy húron pendülünk. Ezt keresem. Ezt szeretem. Ezért dolgozom. |
||||
Danicska Rita |
osztályfőnök 7.a | |||
magyar nyelv és irodalom, tanulószoba 6-8. évfolyam |
||||
Az egész gyermek olyan, mint egyetlen érzékszerv, minden hatásra reagál, amit emberek váltanak ki belőle. Hogy egész élete egészséges lesz-e vagy sem, attól függ, hogyan viselkednek a közelében. (Rudolf Steiner) | ||||
Deák Gabriella |
||||
honismeret, erkölcstan, tanulószoba 5. évfolyam |
||||
"A boldogságot csak az bírja el,aki elosztja. A fény csak abban vàlik àldássà,aki màsnak is ad belőle." Hamvas Béla |
||||
Doman Zsuzsanna |
||||
tanító 3.b, napközi 3.b, katolikus hitoktatás |
||||
„A gyermekek úgy éreznek ítélnek és cselekednek, miként azt azoknál látják, akiket szeretnek és becsülnek." |
||||
Gnandtné Szabó Anikó |
osztályfőnök 1.a | |||
tanító 1.a, matematika 5.a |
||||
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól." |
||||
Havellant Lászlóné Édes Marianna |
||||
napközi 2.b |
||||
Gyermekkori álmom vált valóra, amikor 1971-ben a pedagógusi pályára léptem. Kezdetben 3-4. osztályos nebulókkal foglalkoztam. 10 évig igazgatóhelyettesként tevékenykedtem. Ebben az időszakban 5-6. osztályban matematikát oktattam. Ezután 1-2. osztályosokkal szerettettem meg az iskolát. Nyugdíj után is folyamatosan e szép hivatást gyakorlom. |
||||
Horváth Zsófia |
||||
néptánc |
||||
Tánccal , mozdulattal, érintéssel kapcsolatot teremteni különleges élmény. A gyerekeknek lételeme a mozgás. Itt a Mókusban ahol az éneklés, a zenetanulás része a mindennapoknak különösen nagy öröm táncot tanítani. |
||||
Huberné Pötörke Zsuzsanna |
osztályfőnök 6.b | |||
magyar nyelv és irodalom, német nyelv |
||||
„Szeretet nélkül lehet fát aprítani,
és szeretet nélkül lehet téglákat formálni, |
||||
Kancsulik Tiborné Szabó Helga |
||||
napközi 3.a |
||||
Hosszú pályafutásom alatt két dolgot tartok nagyon fontosnak: az egyik „Mindenkiben van valami jó, csak meg kell találni”/ Lucy Maud Montgomery/; a másik: „Ha boldog akarsz lenni, tűzz ki egy célt, ami parancsot ad a gondolataidnak, felszabadítja az energiádat és lelkesíti a reményeidet”. /Andrew Carnegie/ | ||||
Kántor Lászlóné Csere Szilvia |
||||
biológia, természettudomány |
||||
„Kérdezd csak meg az állatokat, azok is tanítanak, és az égi madarakat, azok is tudósítanak. Vagy elmélkedj a földről, az is tanít, a tenger halai is beszélnek neked. Ki ne tudná mindezekről, hogy az ÚR keze alkotta őket?" (Jób 12,7-9) | ||||
Kecskés Edit |
||||
fejlesztőpedagógus |
||||
"Aki jól szeret, az megismer és elfogad - saját világát kitágítja a másik felé." Vekerdy Tamás |
||||
Király-Szőcs Erika
|
||||
néptánc, vizuális kultúra, technika és tervezés, digitális kultúra |
||||
A művészeti oktatás számomra egy felhívás közvetítése: láss, hallj, tapasztalj, teremts - ismerd meg magadban az univerzumot és a mindenségben magad. | ||||
Kubinyi Éva |
osztályfőnök 4.b | |||
tanító 4.a, 4.b, matematika 5.a, 7.a, 7.b |
||||
„Nincs még egy munka, ahol ennyi a kudarc, hiábavaló erőfeszítés, de ilyen sok siker, ennyi ajándék, kellemetlen és kellemes meglepetés éri az embert. |
||||
Kulcsár Andrea |
||||
napközi 4.a, vizuális kultúra 4.b, testnevelés 2.b |
||||
"Az oktatás az egyetlen olyan eszköz, amely átformálhatja a világot. Egyetlen tollvonással, egyetlen gondolattal, egyetlen könyvvel képes vagy megváltoztatni az emberek életét. Az oktatás híd a múlttól a jövőbe, a lehetetlent a lehetségessé teszi. Az oktatás az, ami egyéniségeket formál, álmokat szít, és lehetőségeket teremt. Ne csak tanulj, hanem taníts is másoknak, mert az oktatás erejével a világ egy szebb és jobb hely lehet." ismeretlen szerző |
||||
Kunfalvi Melinda |
osztályfőnök 5.a | |||
ének- zene, karvezető |
||||
„Utóvégre lehet élni zene nélkül is. A sivatagon át is vezet út. De mi, akik azon fáradozunk, hogy minden gyermek kezébe kapja a jó zene kulcsát, s vele a rossz zene elleni talizmánt, azt akarjuk, ne úgy járja végig útját, mintha sivatagon menne át, hanem virágos kerteken.” |
||||
Langer Katalin |
osztályfőnök 2.b | |||
tanító 2.b, technika és tervezés 4.b |
||||
Ha mindenki egy kicsivel többet ad, mint amennyit kap, akkor boldogabb lesz a világ. | ||||
dr. Laudonné Detári Éva |
osztályfőnök 4.a | |||
tanító 4.a, testnevelés 4.b, vizuális kultúra 5.a |
||||
Számomra a tanítás hivatás, amit csak odaadással, türelemmel, szeretettel lehet végezni. |
||||
Magyar Nikoletta |
osztályfőnök 2.a | |||
tanító 2.a, napközi 2.a, etika 2. évfolyam |
||||
Már gyermekkoromban tudtam, hogy pedagógus leszek. 2002-ben végeztem Szekszárdon, a tanítóképző főiskolán. A „Mókus” 2010-től része az életemnek. A munkám a hivatásom, amit szívvel-lélekkel végzek. Nagyon fontosnak tartom a személyes példamutatást. Kreatív, lelkes, sokoldalú, együttműködő, optimista, új dolgokra nyitott, türelmes személyiségnek tartom magam. A „kismókusok” életét számtalan élménnyel igyekszem gazdagítani: rajzpályázatokkal, tánctanulással, meseolvasással, kézműves foglalkozásokkal, közös játékokkal, sportfoglalkozásokkal. Célom, hogy a gyermekek számára minél tartalmasabbá, színesebbé, élvezetesebbé tegyem az együtt töltött időt. |
||||
Medvegy Krisztina |
||||
napközi 1.a, magyar 2.a |
||||
“Engedd, hogy úgy vihessem örök szívedre őket, Hogy tiszta, szép szemükben megismerhesd magad…” Sík Sándor |
||||
Mezeiné Topa Orsolya |
osztályfőnök 5.b | |||
ének-zene, szolfézs, karének |
||||
„Mindenik embernek a lelkében dal van,” Babits Mihály |
||||
Mészáros Emese |
osztályfőnök 3.b | |||
tanító 3.b, napközi 3.b, dráma és színház 7. évfolyam |
||||
„A játék jutalmát, örömét maga gerjeszti, nem kell hozzá „eredmény", jutalom."
(Vekerdy Tamás) |
||||
Pap-Veres Andrea |
||||
ének, karének |
||||
Van-e nagyszerűbb dolog, mint muzsikálni, énekelni, zenélni... s nap mint nap megtapasztalni pedagógusként, ahogy a gyermekek személyisége gazdagodik, képességeik fejlődnek, s közösségeikben szép rendben tudnak együttműködni...? Látni a sok csillogó tekintetet, s dolgozni azon, hogy ez így is maradjon? |
||||
Pilinszki-Nagy Katalin |
||||
fizika, kémia, technika és tervezés |
||||
A gyermek számára éltető erő, ha szerető elfogadással, türelmes megértéssel, hozzáértő támogatással segítjük, hogy megtalálja azt a kincset, ami benne rejlik. |
||||
Racsmány Szilvia |
osztályfőnök 1.b | |||
tanító 1.b |
||||
„Csak a jó minőségű tanár lehet mesterré, csak az a tanár, aki maga is élvezi, amit csinál, akinek a számára a tanítás, az együttlét a gyerekekkel, a világra való rácsodálkozás élmény és öröm. Aki nem a biztos, egyetlen válaszokat tudja, hanem akit a bizonytalan sokféleség csábít állandó továbbkutatásra." |
||||
Rajkainé Magyar Katalin |
||||
ének, karének, szolfézs előkészítő |
||||
Első és második osztályban tanítom az éneket. Célom az éneklés megszerettetése, az, hogy az éneklés örömforrássá váljon. A gyerekek minél hamarabb érezzék meg: együtt muzsikálni jó. Hiszek a zene személyiségformáló erejében, és tudom, hogy a zenei neveléssel értékeket közvetítünk a gyerekek számára. A kóruséneklést igyekszem élménnyé és örömforrássá tenni mindenki számára. |
||||
Scharrer András |
||||
testnevelés |
||||
"A mozgáshoz úgy közelíts, ahogy az élethez: lelkesedéssel, örömmel és hálával. Mert a mozgás az élet, az élet pedig mozgás. Mindkettőtől azt kapod, amit beleteszel." (Ron Fletcher)
|
||||
Sinka Mónika |
||||
napközi 3.a, etika 3. évfolyam, karének |
||||
„Minden gyermeknek joga, hogy az iskola kezébe adja azt a kis kulcsot, amellyel, ha ő is akarja, bejut a zene csodakertjébe, s azzal egész élete értékét megsokszorozza.” (Kodály Zoltán)
|
||||
Székely Szidónia |
||||
angol |
||||
"We are not what we know but what we are willing to learn."
|
||||
Szilárd Andrásné Kocsis Ágnes |
||||
napközi 4.b, etika 4. évfolyam |
||||
“A tanulás nem más, mint annak felfedezése, hogy valami lehetséges.” (Fritz Perls)
|
||||
Tornyay Magdolna |
||||
magyar nyelv és irodalom, történelem, könyvtár, állampolgári ismeretek |
||||
„Fakó minden teória, s a lét aranyló fája zöld."
|
||||
Tóth Mária |
osztályfőnök 3.a | |||
tanító 3.a |
||||
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogyan érezték magukat szavaidtól." (Carl William Buehner)
|