Horváth Enikő |
||||
igazgató magyar-történelem, magyar nyelv és irodalom szakos mesterpedagógus, tehetségfejlesztő szakértő, intézményfejlesztési szaktanácsadó |
||||
„Jót s jól! Ebben áll a nagy titok.” (Kazinczy F.) A jó iskola élményeket és szeretetkapcsolatokat kínál; ébreszti a kíváncsiságot és a kreativitást; közösen alkotott keretrendszerben teret ad az együttműködésnek, a sokszínűségnek és a kezdeményezésnek. Egyszerre növeszt és táplál. Ebben vagyok elhivatott. |
||||
Juhar Emőke |
||||
felsős igazgatóhelyettes biológia – technika szak, közoktatásvezetői szakvizsga |
||||
A gyermekeket motivációval, pozitív beállítódásaik figyelembe vételével szükséges bevonni a tanulásba, kíváncsiságukat kielégíteni, ezzel sikerélményhez jutnak. Fontosnak tartom a pozitív légkör megteremtését, kreativitás fejlesztését, bátorítást, empatikus megértést, jókedvet, szereteten alapuló együttműködést. „Az a gyerek, akinek ébren tartják a kíváncsiságát, nem fog elkallódni.” (Exupery) |
||||
Győri Beáta
|
||||
alsós igazgatóhelyettes digitális kultúra, drámapedagógia szakvizsga, közoktatási vezető szakvizsga, alsó tagozatos szaktanácsadó, mesterpedagógus |
||||
„A legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak.” (Johann Wolfgang von |
||||
Topa Zoltánné |
||||
művészeti igazgatóhelyettes gitár, kamarazene, zenekar |
||||
„A benned élő lélek-zene, Magadra téged sose hagy.” (Jakab Ibolya Shanti) |
||||
Fodorné Bálint Andrea |
||||
iskolalelkész |
||||
„Egymás terhét hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét.” |
Balogh Annabella |
||||
napközi 2.b |
||||
,,Lehet a gyermeket könyvből nevelni, de minden gyermekhez más könyv kell!“ Thomas Gordon. |
||||
Bátki Mihály |
osztályfőnök 7.a | |||
matematika, digitális kultúra |
||||
Célom a matematika és informatika tantárgy tanításán keresztül a gondolkodás igényének kialakítása, nyugodt, megértő, együttműködő légkör megteremtése, amely hozzásegít a sikeres problémamegoldás érzésének átéléséhez, és olyan ismeretek, eljárások, technikák átadása, amelyek felhasználhatóak a hétköznapi élet kihívásainak megoldásában. |
||||
Brundáné Szalai Marianna |
||||
napközi 3.a |
||||
"A tanár minden hét napból ötöt a színpadon tölt, és a világ legnehezebb közönségének kell játszania" (Stephen King) |
||||
Cravero Edina |
osztályfőnök 5.b | |||
angol nyelv, testnevelés |
||||
Kell egy csapat. 20 éve tanítok a Mókusban. Testnevelőként és angolórákon, kiránduláson és táborozás közben, farsangi előadást vagy akadályversenyt szervezve ez a kihívás foglalkoztat. Sok olyan pillanatra van szükség, amikor egyszer csak azt érezzük: egy húron pendülünk. Ezt keresem. Ezt szeretem. Ezért dolgozom. |
||||
Danicska Rita |
osztályfőnök 8.a | |||
magyar nyelv és irodalom, tanulószoba 8.a |
||||
Az egész gyermek olyan, mint egyetlen érzékszerv, minden hatásra reagál, amit emberek váltanak ki belőle. Hogy egész élete egészséges lesz-e vagy sem, attól függ, hogyan viselkednek a közelében. (Rudolf Steiner) | ||||
Deák Gabriella |
osztályfőnök 5.a | |||
honismeret, erkölcstan, történelem, tanulószoba 5. évfolyam |
||||
"A boldogságot csak az bírja el,aki elosztja. A fény csak abban vàlik àldássà,aki màsnak is ad belőle." Hamvas Béla |
||||
Doman Zsuzsanna |
||||
tanító 4.b, napközi 4.b, napközi 1.a, népi játékok 1.b |
||||
„A gyermekek úgy éreznek ítélnek és cselekednek, miként azt azoknál látják, akiket szeretnek és becsülnek." |
||||
Tircs Anna
|
||||
napközi 2.a, technika és tervezés 2.a, digitális kultúra 3.a, etika 1. és 2. évfolyam |
||||
„Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." ~Antoine de Saint-Exupéry |
||||
Farkasné Nagy Krisztina
|
||||
földrajz, tanulószoba |
||||
"Minden nap egy új kezdet. Tudom, hogy csak úgy élhetem az életem, ha megpróbálom azt tenni, ami helyes, hosszú távra tekintek, a legjobbat nyújtom mindabban, amit a nap hoz, és bízom Istenben." II. Erzsébet királynő |
||||
Gnandtné Szabó Anikó |
||||
tanító 2.a |
||||
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól." |
||||
Horváth Zsófia |
||||
néptánc |
||||
Tánccal , mozdulattal, érintéssel kapcsolatot teremteni különleges élmény. A gyerekeknek lételeme a mozgás. Itt a Mókusban ahol az éneklés, a zenetanulás része a mindennapoknak különösen nagy öröm táncot tanítani. |
||||
Huberné Pötörke Zsuzsanna |
osztályfőnök 7.b | |||
magyar nyelv és irodalom, német nyelv |
||||
„Szeretet nélkül lehet fát aprítani,
és szeretet nélkül lehet téglákat formálni, |
||||
dr. Kaszperné Dorogi Eszter |
||||
angol nyelv |
||||
"Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn." (Benjamin Franklin) "Mondd el, és elfelejtem! Tanítsd meg, és emlékszem! Vonj be, és megtanulom!" (Benjamin Franklin) Óráimon igyekszem a lehető legjobban a gyerekek érdeklődéséhez igazítani a tananyagot, aktívan bevonva őket az óra alakításába, hogy minél könnyebben elsajátíthassák az alapokat, és kapjanak egy új szemüveget a világra. |
||||
Kántor Lászlóné Csere Szilvia |
||||
biológia, természettudomány, tanulószoba |
||||
„Kérdezd csak meg az állatokat, azok is tanítanak, és az égi madarakat, azok is tudósítanak. Vagy elmélkedj a földről, az is tanít, a tenger halai is beszélnek neked. Ki ne tudná mindezekről, hogy az ÚR keze alkotta őket?" (Jób 12,7-9) | ||||
Kecskés Edit |
||||
fejlesztőpedagógus |
||||
"Aki jól szeret, az megismer és elfogad - saját világát kitágítja a másik felé." Vekerdy Tamás |
||||
Király-Szőcs Erika
|
||||
néptánc, vizuális kultúra, technika és tervezés |
||||
A művészeti oktatás számomra egy felhívás közvetítése: láss, hallj, tapasztalj, teremts - ismerd meg magadban az univerzumot és a mindenségben magad. | ||||
Kubinyi Éva |
osztályfőnök 4.b | |||
tanító 1.b |
||||
„Nincs még egy munka, ahol ennyi a kudarc, hiábavaló erőfeszítés, de ilyen sok siker, ennyi ajándék, kellemetlen és kellemes meglepetés éri az embert. |
||||
Kulcsár Andrea |
||||
napközi 1.a, napközi 4.b |
||||
"Az oktatás az egyetlen olyan eszköz, amely átformálhatja a világot. Egyetlen tollvonással, egyetlen gondolattal, egyetlen könyvvel képes vagy megváltoztatni az emberek életét. Az oktatás híd a múlttól a jövőbe, a lehetetlent a lehetségessé teszi. Az oktatás az, ami egyéniségeket formál, álmokat szít, és lehetőségeket teremt. Ne csak tanulj, hanem taníts is másoknak, mert az oktatás erejével a világ egy szebb és jobb hely lehet." ismeretlen szerző |
||||
Kunfalvi Melinda |
osztályfőnök 6.a | |||
ének- zene, karvezető |
||||
„Utóvégre lehet élni zene nélkül is. A sivatagon át is vezet út. De mi, akik azon fáradozunk, hogy minden gyermek kezébe kapja a jó zene kulcsát, s vele a rossz zene elleni talizmánt, azt akarjuk, ne úgy járja végig útját, mintha sivatagon menne át, hanem virágos kerteken.” |
||||
Langer Katalin |
osztályfőnök 2.b | |||
tanító 3.b |
||||
Ha mindenki egy kicsivel többet ad, mint amennyit kap, akkor boldogabb lesz a világ. | ||||
Medvegy Krisztina |
||||
tanító 3.a, etika 3. évfolyam |
||||
“Engedd, hogy úgy vihessem örök szívedre őket, Hogy tiszta, szép szemükben megismerhesd magad…” Sík Sándor |
||||
Mezeiné Topa Orsolya |
osztályfőnök 6.b | |||
ének-zene, szolfézs, karének |
||||
„Mindenik embernek a lelkében dal van,” Babits Mihály |
||||
Mészáros Emese Dorottya
|
osztályfőnök 3.b | |||
tanító 4.b, dráma 7. évfolyam |
||||
„A játék jutalmát, örömét maga gerjeszti, nem kell hozzá „eredmény", jutalom."
(Vekerdy Tamás) |
||||
Miklósi Fanni |
||||
napközi 1.b |
||||
Vekerdy Tamás szerint nem az lesz sikeres felnőtt, aki kisgyerekkorában már felnőtt módon hajtott és teljesített, hanem az, aki teljes értékű kisgyerekéletet élhetett. A gyermeket hagyni kell játszani, biztonságos keretek között felfedezni és szabadnak lenni. Hagyni kell az érzéseit megélni, nem korlátozni és ugyanakkor féltő szeretettel jelen lenni számára, amikor szükséges. Hagyni kell őt gyermeknek lenni. Munkámat ennek mentén végzem. |
||||
Pilinszki-Nagy Katalin |
||||
fizika, kémia, technika és tervezés |
||||
A gyermek számára éltető erő, ha szerető elfogadással, türelmes megértéssel, hozzáértő támogatással segítjük, hogy megtalálja azt a kincset, ami benne rejlik. |
||||
Racsmány Szilvia |
osztályfőnök 1.b | |||
tanító 3.b |
||||
„Csak a jó minőségű tanár lehet mesterré, csak az a tanár, aki maga is élvezi, amit csinál, akinek a számára a tanítás, az együttlét a gyerekekkel, a világra való rácsodálkozás élmény és öröm. Aki nem a biztos, egyetlen válaszokat tudja, hanem akit a bizonytalan sokféleség csábít állandó továbbkutatásra." |
||||
Rajkainé Magyar Katalin |
||||
ének, karének, népi játékok 1.a |
||||
Első és második osztályban tanítom az éneket. Célom az éneklés megszerettetése, az, hogy az éneklés örömforrássá váljon. A gyerekek minél hamarabb érezzék meg: együtt muzsikálni jó. Hiszek a zene személyiségformáló erejében, és tudom, hogy a zenei neveléssel értékeket közvetítünk a gyerekek számára. A kóruséneklést igyekszem élménnyé és örömforrássá tenni mindenki számára. |
||||
Scharrer András |
||||
testnevelés |
||||
"A mozgáshoz úgy közelíts, ahogy az élethez: lelkesedéssel, örömmel és hálával. Mert a mozgás az élet, az élet pedig mozgás. Mindkettőtől azt kapod, amit beleteszel." (Ron Fletcher)
|
||||
Sinka Mónika |
||||
napközi 4.a, vizuális kultúra 4.a, etika 4. évfolyam |
||||
„Minden gyermeknek joga, hogy az iskola kezébe adja azt a kis kulcsot, amellyel, ha ő is akarja, bejut a zene csodakertjébe, s azzal egész élete értékét megsokszorozza.” (Kodály Zoltán)
|
||||
Siku Andrea
|
||||
Matematika |
||||
Légy a probléma megoldója, ne pedig az okozója!
|
||||
Székely Szidónia |
osztályfőnök 8.b | |||
angol, tanulószoba |
||||
"We are not what we know but what we are willing to learn."
|
||||
dr. Szilárd Andrásné |
||||
napközi 3.b |
||||
“A tanulás nem más, mint annak felfedezése, hogy valami lehetséges.” (Fritz Perls)
|
||||
Tornyay Magdolna |
||||
történelem, állampolgári ismeretek |
||||
„Fakó minden teória, s a lét aranyló fája zöld."
|
||||
Tóth Mária |
osztályfőnök 3.a | |||
tanító 4.a |
||||
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogyan érezték magukat szavaidtól." (Carl William Buehner)
|
||||
Veres Andrea Zsuzsanna |
||||
ének, karének |
||||
Van-e nagyszerűbb dolog, mint muzsikálni, énekelni, zenélni... s nap mint nap megtapasztalni pedagógusként, ahogy a gyermekek személyisége gazdagodik, képességeik fejlődnek, s közösségeikben szép rendben tudnak együttműködni...? Látni a sok csillogó tekintetet, s dolgozni azon, hogy ez így is maradjon? |
||||
Zsoltész Anna |
||||