![]() |
Ayele Fanni |
|||
fuvola |
||||
„Lehet élni zene nélkül is. A sivatagon át is vezet út. De mi […] azt akarjuk, hogy az ember ne úgy járja végig élete útját, mintha sivatagon menne át, hanem virágos réteken.” (Kodály Zoltán) A zene megszerettetésében egy tanárnak hatalmas szerep jut: meghatározó, hogy hangszerének kiváló művelője legyen, a tanítás mellett hiteles, élő példává tudjon válni a diákjai szemében. Fontos feladatnak látom, hogy tanulóim szívügyévé tegyem a zenetanulást, tanítsam őket a tehetséggel való együttélésre, a muzsikálás iránti alázatra. Felfedezzék, hogy a zenetanulásban szerzett kitartásuk, a hangszeren elért sikereken túl, más területeken is gyümölcsözően hat. A célom az, hogy a hangszer tanulás során mindenki átélje, hogy a zenélésben az önkifejezés egyedi lehetősége és nagyon sok öröm rejlik. |
||||
![]() |
Borsódy Eszter |
|||
képzőművészet |
||||
2016 ősze óta az iskola képzőművészeti tagozatán vizuális alapismereteket és kerámiát tanítok. Számomra a tanítás az élet szolgálata, nem csak elméletek és módszerek átadása, megtanítása, hanem a gyermekben rejlő egyedi és eredeti vonások megerősítésére épülő és az érző lélek rezzenéseire figyelő pedagógia. Talentum és képzelőerő csak így tud kibomlani és önálló fejlődésnek indulni. Óráimon az alkotó gondolkodás ösvényein járunk ecsettel, ceruzával, szénnel és mintázófával a kézben… |
||||
![]() |
Cserta Ida Cecília |
|||
hegedű |
||||
Én mint muzsikus, hegedűs, pedagógus, életem legfőbb hivatásának tekintem hogy növendékeimet szeretettel, gondossággal és szakmai elhivatottsággal elvezessem ahhoz a kincsekkel teli, kiapadhatatlan varázsládához, amit a zene és hangszeres játék ad egész élete folyamán. |
||||
![]() |
Fehér Levente István |
|||
furulya, oboa |
||||
A zene képes bennünk olyan kapukat kinyitni, amire semmi más nem képes. Akármilyen szinten is műveljük, csakis hozzáadni tud az életünkhöz. Ebben a szellemiségben igyekszem átadni tudásom. A furulyázás elkezdése azért fontos és ajánlott, mivel ezzel a hangszerrel az egyik legkönnyebb belépni a fúvóshangszerek világába. A gyerekek magabiztosságát és kreativitását igyekszem fejleszteni, melyek az életük bármely területén hasznukra válik. |
||||
![]() |
Fülöpné Gila Katalin |
|||
gordonka, zenekar |
||||
A gyermekeknek a zene szeretetét és szép, szinvonalas művelését szeretném megtanitani. Vidáman, sok türelemmel kell ezt a nehéz feladatot megvalósittatni. Az együttmuzsikálás ennek a célnak a legjobb módszere! |
||||
![]() |
Gordon Teodóra |
|||
klarinét, szaxofon, furulya |
||||
2015 óta dolgozom ebben az iskolában, de zeneakadémista korom óta foglalkozom tanítással. A gyerekeket a klarinétozáson és szaxofonozáson kívül igyekszem önállóságra és együttműködésre is tanítani. Erre a zenetanulás kiváló eszköz. Mint aktív zenész, fontosnak tartom a koncerteken való megmérettetést és a növendékeimet is erre biztatom. |
||||
![]() |
Iván Petra |
|||
hárfa |
||||
„Teljes lelki élet zene nélkül nincs.” Kodály Zoltán |
||||
Király-Szőcs Erika
|
||||
néptánc |
||||
A művészeti oktatás számomra egy felhívás közvetítése: láss, hallj, tapasztalj, teremts - ismerd meg magadban az univerzumot és a mindenségben magad. | ||||
![]() |
Madai Zsolt |
|||
ütő |
||||
„A Verő velem van...” A zeneórákon számomra a legfontosabb, hogy a növendék „elfelejtse”, hogy egy iskolában van. Merjen önmaga lenni, és tanuljon meg téveszteni – akár hibázni, hisz anélkül lehetetlen a (hangszeres) fejlődés. A tanításban nagy hangsúlyt fektetek az önálló kompozíciós és improvizációs készség kialakítására, fejlesztésére és műfajtól függetlenül megpróbálom a legfontosabb, irányadó és hasznos gondolatokat-anyagokat átadni a legkorszerűbb formában, maradéktalanul szem előtt tartva a növendék egyéniségét, és céljait. „Nincs rossz hang, az a lényeg, hogy mit játszunk utána.” (Miles Davis) |
||||
![]() |
Marosfalvi Tünde |
|||
zongora |
||||
A zene kifogyhatatlan öröm és erőforrás. Merítkezni belőle, feltöltődni általa érdemes, kincset ér. |
||||
![]() |
Melis Márta |
|||
hegedű |
||||
A zene hallgatása az ember lelki fejlődésének egyik legfontosabb része. |
||||
![]() |
Miskolci Józsefné |
|||
zongora |
||||
Nincs annál nagyobb öröm, amikor sikerül tanítványaimmal megszerettetni a zongorajáték szépségeit. Boldog vagyok, ha egy csiszolatlan gyémánttal, zenei tehetséggel találkozom és több éven keresztül foglalkozhatok vele, kibontatkoztatva a zenei képességeit. |
||||
![]() |
Petricenkóné Szentpéteri Gabriella |
|||
zongora |
||||
Édesanyám négy éves koromban odavezetett zongorájához. Boldogan tanultam meg zongorázni és örömmel adom át tudásomat tanítványaimnak. Azon emberek közé tartozom, akik egész életükben azt csinálják, amit szeretnek. |
||||
![]() |
Révész Márk |
|||
furulya, kürt, trombita |
||||
A zene a lélek nyelve. Abban rejlik az ereje, hogy nyelvtől és hovatartozástól függetlenül tudunk egymáshoz szólni általa. A zenében nincsenek korlátok. | ||||
![]() |
Szabó Mária |
|||
gitár |
||||
Több mint harminc éve vagyok a pályán. A tanári hozzáállásom: egy komplex pozitív érzést adni át, melynek szervesen hozzátartozó része a hangszer szeretete, a zenélés, az egymásra odafigyelés, a zene öröme. Meggyőződésem, elsődlegesen nem az a feladata a zenetanárnak, hogy előadóművészeket neveljen, hanem az a cél, hogy zeneszerető ifjúságot. Fontos célom és feladatom a jövőben is, hogy tovább fejlesszem, bővítsem szakmai tudásomat, állandóan fejlesszem a hangszerismeretemet, pedagógiai képességeimet, nyitott legyek az új ismeretekre, kihívásokra, s elhívatottságommal minél hatékonyabban tudjam mind ezeket alkalmazni a hivatásomban. Arra törekszem, hogy ne csak szóban létezzen az élethossziglan való tanulás, hanem gyakorlatban is megvalósuljon. |
||||
![]() |
Vincze Levente |
|||
gitár |
||||
Törődéssel, játékos és humoros hangvétellel vegyítve leszünk eredményesek. A zene iránti szeretet erősödjön meg növendékeimben. |